Önkormányzati tulajdonú bérlakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés módosítása névváltozás miatt

Ügyintézés

A bérlő a lakásbérleti szerződésben vállalt kötelezettsége alapján az adataiban bekövetkezett változásról a bérbeadót – a változást követő 15 napon belül – írásban köteles értesíteni.

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézésSzemélyes ügyintézés
Jogosultak köre

Az ügyintézés azon természetes személyek kérelmére indul, akik a Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzata tulajdonában álló valamely lakásra vonatkozóan érvényes lakásbérleti szerződéssel rendelkeznek.

Meghatalmazott útján is lehetőség van az ügyintézésre, mely nyomtatványt a kérelemmel együtt kell benyújtani.

Mit kell tennie

Elektronikus ügyintézés esetén:

A kitöltött Önkormányzati tulajdonú bérlakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés módosítása névváltozás miatt kérelem nyomtatványt és a Benyújtandó dokumentumok pontban felsorolt mellékletekkel küldje meg az e-Papír üzenetküldő portálon Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzata számára.

Az e-Papír alkalmazásba belépve ki kell választania

  • a témacsoport legördülő menüből az Önkormányzati igazgatást,
  • az ügytípus legördülő menüből az Ingatlan ügyeket,
  • a címzett legördülő menüből Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, és csatolnia kell
  • a kitöltött Önkormányzati tulajdonú bérlakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés módosítása névváltozás miatt kérelem nyomtatványt.

Személyes ügyintézés esetén:

A kitöltött Önkormányzati tulajdonú bérlakásra vonatkozó lakásbérleti szerződés módosítása névváltozás miatt kérelem nyomtatványt és mellékleteit adja le ügyfélfogadási időben Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán. Személyes ügyintézés esetén lehetősége van az Ügyfélszolgálatra időpontot foglalni online módon az Időpontfoglalóra kattintással.

A letölthető nyomtatványt megtalálja a Benyújtandó dokumentumok menüben, vagy papíralapon beszerezheti az Ügyfélszolgálaton. 

Határidők

A döntésre való előkészítés várható időtartama a kérelem benyújtását követő 30 nap, mely indokolt esetben egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbítható.

A döntésről szóló tájékoztatás az ülést követő 30 napon belül a polgármester által kiadott Tulajdonosi Nyilatkozat megküldésével történik.

Benyújtandó dokumentumok
Fizetési kötelezettség

Az eljárás illetékmentes.

Felettes szerv

A bérbeadói döntés ellen kizárólag bírósághoz lehet fordulni polgári peres eljárás útján.