Pályázat
-

Pályázati felhívás a társasházak és szövetkezeti lakóépületek felújítási és nagyobb volumenű jókarbantartási munkáinak támogatására

Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzat Kerületfejlesztési Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) pályázatot hirdet, a XV. kerületi társasházak és szövetkezeti lakóépületek lakóközösségei számára.

1. Pályázhatnak

Budapest Főváros XV. kerület közigazgatási területén lévő kétlakásos és ennél nagyobb lakásszámú társasházak és szövetkezeti lakóépületek.

2. A pályázat célja

Kétlakásos és ennél nagyobb lakásszámú társasházak és szövetkezeti lakóépületek közös tulajdonban álló épületrészeinek, elemeinek felújítási, nagyobb volumenű karbantartási és korszerűsítési munkáinak kamatmentesen visszatérítendő előfinanszírozott kölcsön formájában történő támogatása.

3. A pályázat keretösszege: 80.000.000,-Ft

A pályázat meghirdetésekor rendelkezésre álló keretösszeg a felújítás tekintetében 60 millió forint, a nagyobb volumenű jókarbantartási munkák tekintetében pedig 20 millió forint, melynek fedezetét a Képviselő-testület a Budapest Főváros XV. kerületi Önkormányzat 2023. évi költségvetésről szóló 39/2022. (XII.22.) számú önkormányzati rendeletében biztosította.

4. A támogatás formája és mértéke

A pályázat a jelen felhívásban felsorolt célok, műszaki tartalmak megvalósítására nyújt kamatmentesen visszatérítendő kölcsönt, melyet az Önkormányzat előfinanszírozott formában biztosít.

A tervezett beruházásra, munkára elnyerhető összeg a pályázat tárgyát képező felújítás vagy jókarbantartási munka bruttó összköltségének legfeljebb 50%-a lehet, egy pályázónak nyújtható egyösszegű támogatás felső határa 8 millió forint.

A támogatást a nyertes pályázó előleg formájában kapja meg a támogatási szerződés mindkét fél által történő aláírását követő 8 napon belül.

A támogatás felhasználására rendelkezésre álló idő a támogatási szerződés megkötésétől számított egy év.

5. Támogatható tevékenységek

  1. teljes homlokzat hőszigetelése, homlokzatvakolás, színezés,
  2. az épület víz- és hőszigetelésének javítása,
  3. az épület csapadékvíz elvezetésének javítását célzó munkák,
  4. felszín alatti vizek károsító hatásának megszüntetése (utólagos talajnedvesség elleni falszigetelés),
  5. padlás hőszigetelés, hőszigetelés javítása,
  6. magastető szerkezeti elemeinek, héjazatának felújítása, cseréje, bádogozás,
  7. lapostető hő- és csapadékvíz elleni szigetelése, szigetelésének felújítása, korszerűsítése,
  8. kémények biztonságtechnikai kiváltása, kialakítása, felújítása, bélelése,
  9. tűzvédelmi berendezések, eszközök, jelzőrendszerek, füstelvezető rendszerek fejújítása,
  10. külső és belső villámvédelmi rendszer felújítása, túlfeszültség levezető beépítése,
  11. az épület fő tartószerkezeti elemeinek (alap, födém, fal, padló) részleges vagy teljes felújítása, korszerűsítése,
  12. födémek, függőfolyosók, erkélyek, egyéb szerkezeti elemek felújítása,
  13. közös tulajdonú homlokzati nyílászárók felújítása, helyreállítása, cseréje,
  14. az épület bejáratának, előterének akadálymentesítése,
  15. lépcsőházak felújítási munkái,
  16. meglévő szeméttároló helység és szemétledobó felújítása, korszerűsítése, illetve annak kiváltását célzó új szeméttároló kialakítása (ingatlanon belül, vagy közterületen, érvényes közterület használati hozzájárulás megléte esetén),
  17. kerítés felújítása,
  18. az alapító okirat szerint közös tulajdonban lévő gépészeti (gáz, víz, csatorna) és elektromos vezetékhálózat (méretlen elektromos hálózat, villanyvezetékek) részleges, vagy teljes felújítása, cseréje,
  19. felvonók, szellőző berendezések felújítása, cseréje,
  20. strang, hideg-, melegvíz, cirkulációs és szennyvízvezetékek cseréje, kazán csere és fűtéskorszerűsítés,
  21. a lakóházak közös helyiségeit érintő egyéni vízmérők felszerelése és csatlakozó munkák,
  22. központi vízszűrő beépítése a vízminőség javítása érdekében,
  23. megújuló energiaforrások alkalmazása,
  24. lépcsőházi és pinceszinti világítás korszerűsítése (energiatakarékos izzók, mozgásérzékelő világítás),
  25. kamerarendszer kiépítése,
  26. élet- illetve vagyonbiztonságot és egészséget veszélyeztető kialakult állapot megszüntetése.

A homlokzat hőszigetelése, színezése esetén a Pályázónak előzetesen a Polgármesteri Hivatal Főépítészi Irodájával kell egyeztetnie (1153 Bp. Bocskai u. 1-3. C épület I. em. 116-119. iroda; tel.: 305-3352). A Főépítészi vélemény a pályázati dokumentációhoz csatolandó.

A meglévő szeméttároló helység és szemétledobó kiváltását célzó közterületen kialakítandó új szeméttároló kialakítása esetén csatolni szükséges a Pénzügyi Bizottság pozitív döntését az ingyenes közterület használathoz való hozzájárulásról.

Az élet- illetve vagyonbiztonságot és egészséget veszélyeztető kialakult állapot megszüntetésére irányuló felújítási munkák megvalósításához a pályázati dokumentációhoz az azonnali beavatkozást igénylő állapotot leíró jegyzőkönyv és dátummal ellátott fényképfelvétel csatolandó. A munkavégzést indokoló állapotot rögzítő dokumentáció a veszélyhelyzet elhárítására irányuló munkák megkezdését követően 30 napon belül benyújtandó.

Nem számolhatók el olyan költségek, melyek a támogatási cél megvalósításával nincsenek közvetlen összefüggésben.

Pályázni már megvalósult vagy megkezdett munkával nem lehetséges.

6. A pályázat benyújtása

A pályázatot magyar nyelven egy eredeti, hivatalos képviselő által cégszerűen aláírt példányban szükséges benyújtani.

A pályázathoz szükséges csatolni:

  1. Jelentkezési adatlap
  2. Közgyűlési határozat, amely tartalmazza:
  1. a társasház pályázatra való jelentkezési szándékát, a tervezett munka megnevezését,
  2. a tervezett munka teljes költségét és a pénzügyi forrást,
  3. az önerő rendelkezésre állását,
  4. az önkormányzattól igényelt támogatás mértékét,
  5. a közös képviselő felhatalmazását a pályázat benyújtására, a támogatási szerződés aláírására.
  1. Közgyűlési jegyzőkönyv az elfogadott költségvetésről (bevételek és kiadások bemutatása, a források megjelölése), mely a tervezett munka költségeit is tartalmazza.
  2. Közgyűlési határozat arról, hogy amennyiben a felújítás bekerülési összege magasabb a költségvetésben szerepelő összegnél, úgy a szerződésben rögzített költség feletti részt a tulajdonostársak akár pótbefizetés vállalásával is kiegyenlítik.
  3. 30 napnál nem régebbi bankszámla kivonat, amely igazolja az 50%-os önerő meglétét,
  4. A közgyűlés által, a tervezett munkára beérkezett árajánlatok közül elfogadott részletes, árazott költségvetés,
  5. Mindkét fél által aláírt vállalkozási szerződés vagy feltételes vállalkozási szerződés,
  6. Amennyiben lehetséges fényképfelvétel a jelenlegi állapotról,
  7. Rövid leírást a tervezett munkákról,
  8. Nyilatkozat,
  9. A pályázó számlavezető bankja által kiállított és aláírt felhatalmazó levél azonnali beszedési megbízásról – 2 db eredeti példány,
  10. Homlokzat felújítás esetén - fényképfelvételek az épület meglévő állapotáról, Főépítészi vélemény,
  11. Közterületen kialakítandó kukatároló építmény létesítése esetén – a Pénzügyi Bizottság pozitív döntését az ingyenes közterület használathoz való hozzájárulásról,
  12. Élet- illetve vagyonbiztonságot és egészséget veszélyeztető kialakult állapot megszüntetése esetén – az azonnali beavatkozást igénylő állapotról készült dokumentáció (fényképfelvétel, jegyzőkönyv).
  13. Építési engedély köteles munkák esetén – hatósági igazolás az építési engedély kérelem benyújtásáról (nyertes pályázat esetén a támogatási szerződés megkötésének feltétele a jogerős építési engedély megléte).

7. A pályázat benyújtására nyitva álló határidő: 2023. április 3. (hétfő) 10 órától 2023. szeptember 29. (péntek) 10 óráig.

8. A pályázat benyújtásának módjai

  1. személyesen a XV. kerületi Polgármesteri Hivatal Városgazdálkodási Főosztályán egy eredeti példányban (cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. A épület, II. emelet 213.),
  2. elektronikus ügyintézést biztosító információs rendszeren – cégkapun, ügyfélkapun keresztül,
  3. elektronikus úton a palyazatvgf@bpxv.hu e-mail címen egy eredeti példány postai úton (cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.; címzett: Városgazdálkodási Főosztály) történő megküldése mellett.

A benyújtás a kiírás dátumától a beadásra nyitva álló véghatáridőig folyamatos.

​​​​​​​​​​​​​​9. A beérkezett pályázatok elbírálása, értesítés az eredményről

A beérkezett pályázatokat a Városgazdálkodási Főosztály a beérkezés sorrendjében nyilvántartásba veszi, majd megvizsgálja azok formai és tartalmi megfelelőségét. Amennyiben a pályázat hiányos, úgy hiánypótlási felhívásra kerül sor, melyre egy alkalommal van lehetőség és amelyet legkésőbb az értesítés átvételét követő 5 napon belül kell teljesíteni.

A formailag és tartalmilag is megfelelő pályázatokról a Kerületfejlesztési Bizottság két alkalommal dönt (előre láthatóan a júniusi és az októberi ülésein). 

A Kerületfejlesztési Bizottság döntését követően a nyertes pályázókat a Városgazdálkodási Főosztály elektronikus úton írásban értesíti.

A nyertes pályázókkal az Önkormányzat Támogatási Szerződést köt (mellékelt minta alapján) és a támogatási szerződés megkötésétől, mindkét fél által történő aláírásától számított 8 napon belül átutalja a támogatás összegét a nyertes társasház támogatási szerződésben megjelölt bankszámlájára. Támogatott köteles a támogatás és az önerő összegét a felhasználásig elkülönítve kezelni.

10. A pályázaton elnyert támogatás érvényessége és az elszámolás követelményei

A pályázaton elnyert támogatás felhasználásának véghatárideje a támogatási szerződés megkötésétől számított egy év.

Támogatottnak a támogatott tevékenység megvalósításáról és a pénzösszeg felhasználásáról elszámolást kell benyújtania a műszaki átadás-átvétel megtörténtét követő 60 napon belül. A támogatási összeg felhasználási határidejét és az elszámolás határidejét a támogató a támogatottnak a határidő leteltét megelőző 20. napig írásban benyújtott indokolt kérelmére egy ízben módosíthatja. A felhasználás egyéb feltételeinek módosítása nem kérhető.

Támogatott a támogatási összeget kizárólag a támogatási szerződésben megjelölt célokra fordíthatja, köteles a támogatási összeget hatékonyan, a támogatott célok megvalósítása érdekében felhasználni.

Támogatott a pályázatban vállalt munka elkészüléséről írásban értesíti a Városgazdálkodási Főosztályt (elektronikusan – palyazatvgf@bpxv.hu vagy postai úton 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.).

A pályázónak az alábbi dokumentumok benyújtása mellett kell elszámolnia a kapott támogatásról:

  1. beszámoló a megvalósult munkákról,
  2. vállalkozóval kötött szerződés, esetlegesen a szerződés módosításának eredetivel mindenben megegyező hiteles másolata,
  3. tételes árajánlat eredetivel mindenben megegyező hiteles másolata,
  4. műszaki átadás-átvételi jegyzőkönyv, teljesítés igazolás eredetivel mindenben megegyező hiteles másolata,
  5. fényképfelvétel az elkészült munkákról, amennyiben lehetséges,
  6. építési engedély köteles felújítás esetén használatbavételi engedély eredetivel mindenben megegyező hiteles másolata,
  7. összesítő táblázat,
  8. a kivitelező által kiállított – a támogatás összegéből és az önerőből kifizetett, támogatott könyvelésében szerepelő záradékkal (záradék szövege: „Kifizetve a XV. kerületi Önkormányzattól sorszám/2023. számú támogatási szerződés alapján kapott támogatásból”) ellátott számlák hiteles másolata,
  9. pénzforgalmi bizonylat hiteles másolata a támogatási összeg és az önrész kifizetéséről, készpénzes kifizetés esetén kiadási pénztárbizonylat hiteles másolata.

Az elszámolás során a támogatott részéről benyújtott számlamásolatokat és az egyéb kapcsolódó bizonylatokat előzetesen átvizsgálja a Polgármesteri Hivatal Városgazdálkodási Főosztálya, a benyújtott pénzügyi bizonylatok számszaki, alaki vizsgálatát pedig a Közgazdasági Főosztály végzi. A támogatás felhasználásának elszámolása a szerződés aláírásakor hatályos számviteli szabályok szerint történik.

Hiányosan benyújtott elszámolás esetén egyszer van lehetősége a pályázónak a hiánypótlásra, melyet legkésőbb az értesítés átvételét követő 20 napon belül kell teljesíteni.

A Városgazdálkodási Főosztály előterjesztést készít a Kerületfejlesztési Bizottság soron következő ülésére.

A támogatási összeg felhasználásával kapcsolatos elszámolás minden esetben külön döntéssel kerül elfogadásra vagy elutasításra.

11. A pályázattal kapcsolatban érdeklődni Budapest Főváros XV. kerületi Polgármesteri Hivatal, Városgazdálkodási Főosztályán lehet (tel.: 305-3193, 305-3314, e-mail: palyazatvgf@bpxv.hu). 

12. Kapcsolódó jogszabályok

  • 2023. évi költségvetéséről szóló 39/2022. (XII.22.) számú önkormányzati rendelet,
  • az önkormányzat által nyújtott pénzbeli támogatásokról szóló 6/2017. (III.1.) számú önkormányzati rendelet

Társasházak és szövetkezeti laképületek támogatásához szükséges dokumentumok

2023.04.03.
  • Pályázathoz kapcsolódó dokumentumok
  • Társasházak és szövetkezeti laképületek támogatásához szükséges dokumentumok