Hatósági bizonyítvány kiállítása családi fogyasztói közösségekre vonatkozó kedvezmény igénybevételéhez kérelem

Ügyintézés

Ha a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépületben, ingatlanon, ingatlan-együttesben, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetéten belül több, de legfeljebb négy, lakás rendeltetési egység található, a települési önkormányzat jegyzője hatósági bizonyítványt állít ki mérési pontonként (felhasználási helyenként) a lakás rendeltetési egységek számáról. A lakás rendeltetési egység meghatározását a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet 126. §-a tartalmazza. A kiállított hatósági bizonyítvány kizárólag az egyetemes szolgálatónál használható fel.

Először figyelmesen olvassa végig tárgyi ügy leírását, majd válasszon az ügyintézési lehetőségek közül!

Általános tájékoztató az elektronikus ügyintézésről

Elektronikus ügyintézésSzemélyes ügyintézés
Jogosultak köre

Lakossági földgáz fogyasztók.

Mit kell tennie

Elektronikus ügyintézés esetén:

A kitöltött Hatósági bizonyítvány kiállítása családi fogyasztói közösségekre vonatkozó kedvezmény igénybevételéhez kérelem nyomtatványt küldje meg az e-Papír üzenetküldő portálon Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzata számára.

Az e-Papír alkalmazásba belépve ki kell választania

  • a témacsoport legördülő menüből az Egyéb csoportot,
  • az ügytípus legördülő menüből az Egyéb típust,
  • a címzett legördülő menüből Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzatát, és csatolnia kell
  • a kitöltött Hatósági bizonyítvány kiállítása családi fogyasztói közösségekre vonatkozó kedvezmény igénybevételéhez kérelem nyomtatványt.

Személyes ügyintézés esetén:

A kitöltött Hatósági bizonyítvány kiállítása családi fogyasztói közösségekre vonatkozó kedvezmény igénybevételéhez kérelem nyomtatványt adja le ügyfélfogadási időben Budapest Főváros XV. Kerületi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán, vagy azt postai úton küldje meg az 1601 Budapest, Pf. 46 postacímre. A letölthető nyomtatványt megtalálja a Benyújtandó dokumentumok menüben, vagy papíralapon beszerezheti az Ügyfélszolgálaton. Személyes ügyintézés esetén lehetősége van az Ügyfélszolgálatra időpontot foglalni online módon az Időpontfoglalóra kattintással.

Határidők

Az ügyintézési határidő nyolc (8) nap, melybe az esetleges hiánypótlás határideje nem számít be.

Fizetési kötelezettség

Az eljárás illetékmentes.

Eljáró szerv

Budapest Főváros XV. Kerület Önkormányzat jegyzője.

Felettes szerv/jogorvoslat

A Kormány a hatósági bizonyítvány kiadásával kapcsolatos ügyekben az eljáró hatóság felügyeleti szerveként a terület szerint illetékes építésügyi hatóságot, azaz Budapest Főváros Kormányhivatalát jelöli ki. Az ügyben fellebbezésnek van helye.

Fogalmak

1. lakás rendeltetési egység [a településrendezési és építési követelmények alapszabályzatáról szóló 280/2024. (IX. 30.) Korm. rendelet 126. §-a alapján]: olyan huzamos tartózkodás céljára szolgáló önálló rendeltetési egység, melynek úgy kell kialakítani, hogy azok együttesen tegyék lehetővé
a) a pihenést, az alvást és az otthoni tevékenységek folytatását,
b) a főzést, mosogatást és az étkezést,
c) a tisztálkodást, a mosást, az illemhely-használatot,
d) az életvitelhez szükséges anyagok és tárgyak tárolását,
e) szükség esetén az otthoni. irodai jellegű munkavégzést.

A lakásnak fűthetőnek kell lennie, a rendeltetésének megfelelő szellőzést, megvilágítást minden helyiségben biztosítani kell.

A lakószoba a lakás minden olyan közvetlen természetes megvilágítású és szellőzésű, fűthető, huzamos tartózkodás céljára szolgáló helyisége, amely lehetővé teszi az (1) bekezdés a) és e) pontja szerinti tevékenységek folytatását és az azokhoz kapcsolódó berendezések elhelyezését.

A 30 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakás legalább egy lakószobájának legalább 18 mhasznos alapterületűnek kell lennie. Ebbe az alapterületbe nem számítható be a főző és az étkező funkció céljára is szolgáló helyiség, helyiségrész hasznos alapterülete, amennyiben az a lakószoba légterével közös.

A 30 m2-t meghaladó, de legfeljebb 80 m2 hasznos alapterületű lakásban egy legalább 2 m2 hasznos alapterületű tároló helyiséget kell létesíteni, amely a lakáson kívül is elhelyezhető, ha a lakás bejáratától közös használatú közlekedőn 10 méteren belül elérhető a tároló helyiség.

A 80 m2-t meghaladó hasznos alapterületű lakásban egy legalább 5 m2 hasznos alapterületű háztartási helyiséget kell kialakítani.

A legfeljebb 30 m2 hasznos alapterületű lakás lakószobájának legalább 16 m2 hasznos alap-területűnek kell lennie. Amennyiben a lakószoba főzés céljára is szolgál, a szoba hasznos alap-területe legalább 20 m2.

Az előző bekezdés szerinti lakásban olyan előteret vagy előszobát kell kialakítani, amelyben egy legalább 1,20×0,60 méter alaprajzi méretű, 2,40 méter magas szekrény elhelyezhető. A lakószobával közös légtérben lévő előtér nem csökkentheti a lakószoba minimális alapterületét.

Az ötven vagy több lakást tartalmazó lakóépületben minden megkezdett ötven lakásból legalább egy lakást adaptálható lakásként kell kialakítani.

A rendeltetési egységek önálló bejárata és a lakások műszaki megosztása nem feltétel, ha a TÉKA 126. §-ában foglalt egyéb követelményeknek eleget tesznek.

2. ingatlan: a társasháznak, lakásszövetkezetnek nem minősülő lakóépület, ingatlan, ingatlan-együttes, vagy az önálló mérési pontot (felhasználási helyet) képező, a társasház alapító okirata szerinti társasházi albetét, melyen belül több, de legfeljebb négy lakás rendeltetési egység található.

3. lakossági fogyasztó (a földgázellátásról szóló 2008. évi XL. törvény alapján): az a felhasználó, aki saját háztartása – egy felhasználási helyet képező egy vagy több lakóépület, lakás, üdülő vagy hétvégi ház, továbbá lakossági célra használt garázs – fogyasztása céljára vásárol földgázt földgáz vételezésére megkötött szerződés alapján, és az így vásárolt földgázzal nem folytat jövedelemszerzés céljából gazdasági tevékenységet.