320513918 Hivatali Kapu
Tisztelt Kerületi Tisztifőorvos Asszony!
Hatóságuk a 2025. április 17. napján kelt, BP-14/NEO/01997-2/2025 számú határozatában arra kötelezte Önkormányzatunkat, mint Fenntartót, valamint Budapest Főváros XV. Kerület Rákospalota, Pestújhely, Újpalota Önkormányzat Gazdasági Működtetési Központot, mint Működtetőt, hogy a 1151 Budapest Szövőgyár utca 24. szám alatti, Rákospalotai Összevont Óvoda Szövőgyár tagóvoda (a továbbiakban: Óvoda) működtetését a kifogásolt beltéri levegőminőség megfelelőségének igazolásáig függessze fel. Ezt követően fenti hivatkozási számú levelében arról tájékoztatott, hogy a megfelelőség igazolása, és az ahhoz szükséges mérések elvégeztetése – akkreditált laboratóriumok által – a Fenntartó illetve a Működtető kötelezettsége.
Önkormányzatunk továbbra is minden tőle telhetőt szeretne megtenni annak érdekében, hogy az Óvodát a következő nevelési évben megnyithassa, aminek előfeltétele, hogy még a 2026. év tavaszi beiratkozás előtt megfelelő levegőminőség igazolódjon az Óvoda épületében.
Akkreditált szakértőkkel konzultálva arra jutottunk, hogy a megfelelő levegőminőség garantálásának leghatékonyabb eszköze az lenne, ha egy – az állandó friss levegő beáramlást biztosító – automata szellőztető berendezés kerülne beépítésre az óvoda épületébe, hiszen csak a szellőztetéssel nem érintett épületrészekben mértek elővigyázatosságra okot adó értéket, és az óvoda udvarának levegője, ahonnan a szellőzés biztosított lenne, nem szennyezett.
Fentiekre tekintettel, kérem szíves tájékoztatását arról, hogy hatóságuk abban az esetben is engedélyezné-e az Óvoda újra nyitását, ha a beltéri levegőminőség megfelelősége automata szellőztetőberendezés működtetése mellett lenne igazolt?
Segítő állásfoglalását előre köszönöm!
Tisztelettel,
Cserdiné Németh Angéla
polgármester
Tájékoztatás kérése Dr. Néráth Andrea kerületi tisztifőorvos osztályvezetőtől (7/2262-61/2025)
- Általános tájékoztató
- Általános tájékoztató