A XV. kerület bejelentő applikációja, az IPR mára a mindennapi ügyintézés egyik legfontosabb digitális eszköze lett. A rendszer használata évről évre látványosan nő: míg 2023-ban 526 bejelentés érkezett, 2024-ben már 1192, 2025-ben pedig szeptember végéig elérte az 1221-et – vagyis már most több jelzés érkezett, mint a tavalyi év egészében, pedig az évből még egy teljes negyedév hátravan.
A növekedés az idei évben is folyamatos volt: az első negyedévben 249, a másodikban 470, a harmadikban pedig 502 bejelentés érkezett.
Ez azt mutatja, hogy egyre több lakó él a lehetőséggel, és szívesen jelzi a közterületi problémákat a gyors és átlátható online felületen keresztül.
A legtöbb bejelentés a közterületi hulladékra, fákra, bokrokra, rongált eszközökre és a közvilágítás hibáira vonatkozott, de az önkormányzat különböző szervezeti egységeit (például a Hatósági Főosztályt és a Rendészetet) érintő ügyek száma is folyamatosan nő.
Az idei bejelentések több mint 90 százaléka már megoldott vagy lezárt ügy, ami jól mutatja, hogy a rendszer nemcsak népszerű, hanem hatékony is.
A tapasztalatok azt igazolják, hogy az IPR mobilalkalmazás valóban működik: a bejelentések gyorsan eljutnak az illetékesekhez, a válaszok és intézkedések pedig átláthatóan követhetők. Köszönjük a lakóknak, hogy aktívan használják az alkalmazást és közösen tesznek azért, hogy a XV. kerület még rendezettebb és élhetőbb legyen.
A Intelligens Panaszkezelő Rendszer letölthető a Google Play és az AppStore áruházakból.