Hír
2025.10.08. 08:51

Egyre többen használják a kerület bejelentő applikációját – gyors, egyszerű és valóban működik

Képaláírás

A XV. kerület megújult Intelligens Panaszkezelő Rendszere

2025 szeptemberére már több bejelentés érkezett az Intelligens Panaszkezelő Rendszer mobilalkalmazáson keresztül, mint a tavalyi teljes évben, a rendszer tehát egyre hatékonyabb segítség a kerület mindennapjaiban.

A XV. kerület bejelentő applikációja, az IPR mára a mindennapi ügyintézés egyik legfontosabb digitális eszköze lett. A rendszer használata évről évre látványosan nő: míg 2023-ban 526 bejelentés érkezett, 2024-ben már 1192, 2025-ben pedig szeptember végéig elérte az 1221-et – vagyis már most több jelzés érkezett, mint a tavalyi év egészében, pedig az évből még egy teljes negyedév hátravan.

A növekedés az idei évben is folyamatos volt: az első negyedévben 249, a másodikban 470, a harmadikban pedig 502 bejelentés érkezett.

Ez azt mutatja, hogy egyre több lakó él a lehetőséggel, és szívesen jelzi a közterületi problémákat a gyors és átlátható online felületen keresztül.

A legtöbb bejelentés a közterületi hulladékra, fákra, bokrokra, rongált eszközökre és a közvilágítás hibáira vonatkozott, de az önkormányzat különböző szervezeti egységeit (például a Hatósági Főosztályt és a Rendészetet) érintő ügyek száma is folyamatosan nő.

Az idei bejelentések több mint 90 százaléka már megoldott vagy lezárt ügy, ami jól mutatja, hogy a rendszer nemcsak népszerű, hanem hatékony is.

A tapasztalatok azt igazolják, hogy az IPR mobilalkalmazás valóban működik: a bejelentések gyorsan eljutnak az illetékesekhez, a válaszok és intézkedések pedig átláthatóan követhetők. Köszönjük a lakóknak, hogy aktívan használják az alkalmazást és közösen tesznek azért, hogy a XV. kerület még rendezettebb és élhetőbb legyen.

A Intelligens Panaszkezelő Rendszer letölthető a Google Play és az AppStore áruházakból.