Menu

Újszülöttek támogatása

Az újszülöttek támogatása két egymástól függetlenül igényelhető támogatásból áll: egy 20.000 Ft összegű ún. születési támogatásból és egy legfeljebb 20.000 Ft összegű ún. oltási támogatásból áll.

A támogatások közös szabályai:

Az a szülő vagy gyám jogosult a támogatásokra, aki a gyermek születésekor és az azt megelőző egy évben folyamatosan bejelentett XV. kerületi lakóhellyel rendelkezik és életvitelszerűen ott is él (ha a lakcímkártyáról ez nem derül ki, akkor igazolás az Okmányirodától).

A gyermeknek a kérelmezővel azonos lakcímmel kell rendelkeznie.

A jövedelemhatár (nettó) 228.000 Ft/fő.

Születési támogatás

A születési támogatás a gyermek születését követő 120 napos jogvesztő határidőn belül nyújtható be.


Oltási támogatás

Az oltási támogatás feltétele, hogy a gyermek a védőoltást a 2. életéve betöltésének napjáig megkapja.

A kérelmet az Önkormányzathoz az oltás beadását követő 30 napos határidőn belül lehet benyújtani. (a rendelet mellékleteként megtalálható orvosi igazoláson ez a dátum igazolásra kerül).

Az oltási támogatás iránti kérelem több alkalommal is benyújtható a 20.000 Ft-os keretösszeg kimerítéséig. Ebben az esetben minden kérelemhez szükséges a jövedelemigazolás és a gyógyszertári nyugta.

Amennyiben a szülő egy oltástípuson belül több oltóanyagot is megvásárolt egyidejűleg, (pl. a bárányhimlő 1. és 2. oltóanyagát) akkor elegendő egy kérelmet benyújtani a nyugtával együtt és az oltások együttes összege egyszerre kerül kifizetésre a 20.000 Ft-os keretösszegen belül. Az orvos ekkor leigazolja a beadott 1. oltás idejét – a kérelem ezután már benyújtható – és a 2. oltás várható időpontját.

Ha különböző típusú oltóanyagokból vásárol egyszerre többet – egy nyugtán – és az oltások nem egyszerre kerülnek beadásra, akkor típusonként külön kérelem (jövedelemigazolásokkal) és külön orvosi igazolás szükséges.

A támogatás igénylése

Kérelmet formanyomtatványon lehet benyújtani, személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, vagy postai úton a 1601 Budapest, Pf. 46. postacímre. Kérelemnyomtatvány beszerezhető a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, valamint letölthető az önkormányzat honlapjáról.
A kérelemhez mellékelni kell a kérelem nyomtatványban felsorolt iratokat, egyéb igazolásokat.

Ügyfélfogadás:

  • helye: Ügyfélszolgálat – 1153 Bp., Bocskai u. 1-3.
  • ideje: hétfő: 8:00-18:00 óráig; kedd, szerda, csütörtök: 8:00-16:30 óráig; péntek 8:00-12:30 óráig

Ténylegesen eljáró szerv: Polgármester

Ténylegesen eljáró szerv illetékessége: Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat közigazgatási területe

Illeték: Az eljárás illetékmentes.

Ügyintézési határidő: 21 nap, mely a kérelem benyújtását követő napon indul.

Jogorvoslat: A döntések ellen a közléstől számított 15 napon belül illetékmentes fellebbezésnek van helye, melyet a Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat Képviselő-testületének címezve a Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztályán lehet benyújtani.

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008