Menu

Talált dolgok leadása

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. értelmében, a találó köteles a talált dolgot a találástól számított 8 napon belül a dolog elvesztőjének, tulajdonosának, a dolog átvételére jogosult  más  személynek átadni, vagy a találás helye szerint illetékes jegyzőnek átadni.

Általános szabályok

A jegyzőnek való átadáskor a találó nyilatkozni köteles arra nézve, hogy igényt tart-e a dolog tulajdonjogára.

Ha az átvételére jogosult személy nem állapítható meg, a jegyző a dolgot az átadástól számított 3 hónapon át megőrzi.

Ha ez idő alatt a jogosult nem jelentkezik, a dolgot – ha ennek tulajdonjogára az átadáskor igényt tartott – a találónak ki kell adni.

Ha  valaki feltehetően más tulajdonában álló, elveszett dolgot talál és azt birtokba veszi, megszerzi annak tulajdonjogát, ha arra igényt tart feltéve, hogy

  • megtett mindent annak érdekében, hogy a dolgot a tulajdonos visszakaphassa, és
  • a dolog tulajdonosa vagy az átvételre jogosult más személy a találástól számított egy éven belül, élő állat esetén 3 hónapon belül, a dologért nem jelentkezik.

A talált dolog leadásának helye:

Budapest Főváros XV. ker. Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán: 1153 Budapest, Bocskai u. 1-3.

Ügyfélfogadás:

  • Hétfő: 8.00-18.00
  • Kedd-Csütörtök: 8.00-16.30
  • Péntek: 8.00-12.30

Ebédidő: 12.30-13.00-ig, sorszám kiadás 12.20-ig

Telefonszám: 305-3268; 305-3103

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008