Menu

Palota lakhatási támogatás

A támogatás rendeltetése

Palota lakhatási támogatás a szociálisan rászorult személyeknek, családoknak az általuk lakott lakás fenntartásával kapcsolatos rendszeres kiadásaik (villanyáram-, a víz- és a gázfogyasztás, a távhő-szolgáltatás, a csatornahasználat és a szemétszállítás díja, a lakbér, a közös költség, a tüzelőanyag költsége) viseléséhez nyújtott hozzájárulás.

A lakhatási támogatást a lakásfenntartási kiadással érintett szolgáltató részére és a lakásfenntartással összefüggő azon rendszeres kiadáshoz lehet nyújtani, amely megfizetésének elmaradása a kérelmező lakhatását a legnagyobb mértékben veszélyezteti. Az önkormányzati bérlakásban élők esetében a Palota lakhatási támogatást a lakbérhez kell nyújtani, és annak összegét a Palota Holding Zrt. részére kell átutalni.

Kik jogosultak a támogatásra?

Palota lakhatási támogatást igényelhet az a személy, aki

  1. a Rendelet hatálybalépése napján bejelentett lakó- vagy tartózkodási hellyel rendelkezik, vagy korábban – legalább két éven át folyamatosan – rendelkezett Budapest Főváros XV. kerület Önkormányzat közigazgatási területén, vagy ott a rendelet hatálybalépését követően létesített lakó- vagy tartózkodási helye legalább két éve folyamatosan fennáll, és
  2. a kérelmében megjelölt lakásban bejelentett lakcímmel rendelkezik, abban életvitelszerűen lakik, és a lakás tulajdonosa, bérlője, haszonélvezője vagy önkormányzat tulajdonában álló lakásnak jogcím nélküli használója, továbbá
  3. háztartásában az egy fogyasztási egységre jutó havi jövedelem nem haladja meg a 85.500 Ft-ot, és
  4. háztartása egyik tagjának sincs vagyona.

Gyakorisága, időtartama

A Palota lakhatási támogatás havi rendszeres ellátás, megállapítása egy évre történik.

A támogatás havi összegének kiszámítása a Rendelet szerint történik, mértéke függ a lakásfenntartás elismert havi költsége és az egy fogyasztási egységre jutó jövedelemtől, de minimum 2.500 Ft.

A támogatás igénylése

Kérelmet formanyomtatványon lehet benyújtani, személyesen a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, vagy postai úton a 1601 Budapest, Pf. 46. postacímre. Kérelemnyomtatvány beszerezhető a Polgármesteri Hivatal ügyfélszolgálatán, valamint letölthető az önkormányzat honlapjáról.
A kérelemhez mellékelni kell a kérelem nyomtatványban felsorolt iratokat, egyéb igazolásokat.

Ügyfélfogadás:

  • helye: Ügyfélszolgálat – 1153 Bp., Bocskai u. 1-3.
  • ideje: hétfő: 8:00-18:00 óráig; kedd, szerda, csütörtök: 8:00-16:30 óráig; péntek 8:00-12:30 óráig

Ténylegesen eljáró szerv: Polgármester

Ténylegesen eljáró szerv illetékessége: Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat közigazgatási területe

Illeték: Az eljárás illetékmentes.

Ügyintézési határidő: 21 nap, mely a kérelem benyújtását követő napon indul.

Jogorvoslat: A döntések ellen a közléstől számított 15 napon belül illetékmentes fellebbezésnek van helye, melyet a Budapest Főváros XV. ker. Önkormányzat Képviselő-testületének címezve a Polgármesteri Hivatal Népjóléti és Intézményfelügyeleti Főosztályán lehet benyújtani.

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008