Menu

Címképzés, hibás cím javítása

Amennyiben a jegyző észleli, hogy egy ingatlan nem rendelkezik címmel, vagy kiderül, hogy az ingatlannak a jelenleg használt címe nem helyes, vagy a különböző adatbázisokban (lakcímnyilvántartás, ingatlan-nyilvántartás) eltérően szerepel, hivatalból intézkedik a cím kijavítása vagy az új cím megállapításának érdekében.

A jegyző a címképzés szükségességéről értesülhet az adatbázis felülvizsgálata során, de ügyféli jelzés vagy kérelem alapján is. Függetlenül attól, hogy a címképzés szükségessége milyen módon jutott a jegyző tudomására, az eljárás hivatalból indul meg. A kérelmezőnek vagy a bejelentőnek azért eljárási illetéket vagy díjat nem kell fizetnie.

Az ügyfél a cím felülvizsgálatára vonatkozó kérelmét benyújthatja személyesen a Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálati Irodáján (1153 Budapest, Bocskai utca 1-3.) vagy levélben ugyanerre a címre.

Az eljárás során a jegyző a cím helyességét felülvizsgálja, és a szükséges változtatásokat átvezeti a Központi Címregiszterben. A cím megváltoztatásáról írásban értesíti a bejelentőt, illetve azt a szervet, amelynek eljárása során felmerült a cím megváltoztatásának szükségessége. (pl. Okmányiroda)

Amennyiben az ügyfélnek egy az államigazgatáson kívüli szervezet (pl. bank) előtt kell hitelt érdemlően igazolnia egy adott ingatlan címének helyességét vagy valódiságát, a hatóság az ügyfél kérelmére a bizonyítani kívánt tényről, adatról hatósági bizonyítvány állíthat ki. Ez már azonban illetékköteles. Az eljárás részleteiről itt olvashat.

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008