Menu

Címigazolás kiadása

Amennyiben az ügyfélnek egy az államigazgatáson kívüli szervezet (pl. bank) előtt kell hitelt érdemlően igazolnia egy adott ingatlan címének helyességét vagy valódiságát, a hatóság az ügyfél kérelmére a bizonyítani kívánt tényről, adatról hatósági bizonyítvány állíthat ki.

A hatáskör címzettje:

Elsőfokon a települési önkormányzat jegyzője.
Másodfokon a megyei kormányhival, Budapesten Budapest Főváros Kormányhivatala

A hatáskört megállapító jogszabály:

345/2014. (XII. 23.) Korm. rendelet a Központi Címregiszterről és a címkezelésről

A kérelem benyújtásának módja:

Írásban vagy személyesen. Mindkét esetben papír alapon.

A kérelemnek kötelezően tartalmaznia kell:

  • a kérelmet benyújtó és (ha van) képviselőjének nevét, címét vagy székhelyét
  • meghatalmazott esetén a meghatalmazást
  • a hatóság döntésére vonatkozó kifejezett kérelmét
  • a kérelemmel érintett telek címét, helyrajzi számát
  • a kérelmezett eljárás fajtáját
  • a kérelem tárgyát, rövid leírását, a ténynek vagy adatnak a megjelölését, amiről a bizonyítványt kéri.
  • a kérelemhez csatolt mellékletek felsorolását
  • a kérelmező aláírását
  • az eljárási illeték megfizetésének igazolását

Az ügyintézés határideje:

A kérelem beékezését követő munkanaptól számított 21 nap.

Az eljárás illetéke:

Az eljárás illetéke 3 000 forint, melyet illetékbélyeggel kell leróni. Az illetékbélyeget a kérelmező vagy meghatalmazottja által aláírt kérelem nyomtatványra kell felragasztani.

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008