Menu

Állampolgársági eskü/fogadalom tétele

A Köztársasági Elnök az állampolgárság megadásáról szóló döntését követően, honosítási/visszahonosítási okirat kerül kiállításra, melyet a Budapest Főváros Kormányhivatala Állampolgársági és Anyakönyvi Főosztálya:

  • hagyományos honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén a kérelmező lakóhelye szerinti polgármesternek,
  • egyszerűsített honosítási eljárás keretében szerzett állampolgárság esetén pedig a honosítási kérelemben megjelölt helyre, azaz a magyar külképviselet vezetőjének vagy a megjelölt település szerinti polgármesternek küldi meg.

Eskü/fogadalom megtétele

Az anyakönyvvezető illetékes az eskü/fogadalomtétel szervezésére.

Az eskütétel időpontjáról az anyakönyvvezető a honosítási/visszahonosítási okirat megérkezését követő 30 napon belül értesítést küld a kérelmezőnek.

A szertartás ünnepélyes keretek között a polgármester közreműködésével zajlik, melyre az eskütevő vendégeket hívhat.

Az eskü/fogadalomtétel napjával a válnak magyar állampolgárrá a honosítását, illetve visszahonosítását kérelmezők.

Az eskü/fogadalomtételt követően az állampolgárok átveszik honosítási/visszahonosítási okiratukat, személyazonosító igazolványukat és/vagy személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolványukat.

Ügyintézéshez szükséges mellékletek:

  • a kérelmező érvényes, személyazonosító okmánya és lakcímkártyája

Eljárási költség:

Az eljárás illetékmentes.

Vonatkozó jogszabályok

1993.évi LV. törvény a magyar állampolgárságról

125/1993.( IX. 22.) Kormányrendelet a magyar állampolgárságról szóló 1993.évi LV. törvény végrehajtásáról

146/1993 (X.26.) Kormányrendelet a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. LXVI. törvény végrehajtásáról

168/1999.(XI. 24.) Kormányrendelet a személyazonosító igazolvány kiadásáról és nyilvántartásáról

Cím: 1153 Budapest, Bocskai utca 1-3. • e-mail: info@bpxv.hu • Telefon: 305-3100 • Fax: 307-4008