BKV változások

Minden olyan téma, ami aktuális a kerület életében.

BKV változások

HozzászólásSzerző: Dr. Szimon Ildikó » 2008 aug. 09 08:53

Kedves Mindenki!

Az alábbi levelet küldtem el a mai reggel a BKV-nak. Kíváncsian várom a válaszukat!

Tisztelt BKV zRt.!

Kritikai észrevétellel élnék a tervezett 2008. augusztus-szeptemberi változtatásokkal kapcsolatban lakóhelyem (Budapest XV. kerület) szempontjából.

A takarékosság és gyorsaság jegyében tervezett változtatások Budapest XV. kerületének legészakibb részét illetően (Székely Elek út, Károlyi Sándor út Kovácsi Kálmán tértől északra eső része és a környező lakótömbök) azt eredményezik, hogy csúcsidőn kívül az 1-es metró (kisföldalatti) - mint gyors, takarékos és környezetkímélő tömegközlekedési forma - Mexikói úti végállomása csak átszállással érhető el. Kinek a szempontjából nevezhető ez takarékosságnak és gyorsaságnak? Ezzel a döntéssel, véleményem szerint, nem növelhető azok száma, akik a tömegközlekedést választják a jelzett irányban, ahelyett, hogy autóba üljenek és tovább növeljék az M3-as autópálya bevezető szakaszának túlterheltségét, ahol a levegőszennyezettségi mutatók és a zajterhelés is folyamatosan meghaladja a határértékeket.

Még nagyobb probléma, hogy az átszállási kényszer a neveztt irányban azzal is jár, hogy a jelzett lakóterületről a XV. kerületi Szakorvosi Rendelőintézet is csak átszállással érhető el, amely - alacsony padlós autóbuszok ide vagy oda -, komoly problémát jelent azon lakótársainknak, akik az egészségügyi intézményt látogatni kénytelenek. De ugyanez elmondható a Széchenyi Gyógyfürdővel kapcsolatban is, ahová környékünkről számtalan idős és/vagy beteg ember kap kezelésre beutalót, és a fenntebb említettek okán, csak kétszeri átszállással közelíthető meg.

A XV. kerületi Sződliget utca környékén élő, kisgyerekes családok sem kerülnek a tervezett változtatásokkal irígylésre méltó helyzetbe. Történt ugyanis, hogy néhány évvel ezelőtt a Sződliget utcai Általános Iskolát összevonták a Bogáncs utcaival. Az előbbibe szakközépiskolások költöztek, míg az utóbbi megörökölte a "sződligetes" kisiskolásokat (az oktatási intézmény jelenlegi neve: Károly Róbert Szakközépiskola, Általános Iskola és Óvoda). A Sződliget utca és környéke általános iskolásai eddig a 25-ös autóbusszal járhattak iskolába átszállás nélkül. Most ők is átszállásra kényszerülnek, mivel a piros 25-ös eddig sem állt meg a Sződliget utca Fő út felé eső végén, és az új járat sem fog, ráadásul azok az alsósok, akik nem veszik igénybe a napközit, "csúcsidőn kívül" tudják le tanítási napjukat.

Szeretném megtudni Önöktől, hogy a kerületünkből kikkel egyeztettek (Önkormányzat, civil szervezetek stb.) a tervezett változtatások elgondolásakor!

Egyébként örülök, hogy a XV. kerületi Kossuth utcából egészen Pasarétig el lehet jutni egy füst alatt. Kíváncsiam várom az utasszámlálási adatokat, hogy innen ezt az új szolgáltatást hányan fogják igénybe venni lakótársaim közül!

Válaszukat várva, üdvözlettel:

Matolcsiné dr. Szimon Ildikó
(Rákospalotáért Közhasznú Egyesület)
Dr. Szimon Ildikó
 
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2007 máj. 15 10:30

Re: BKV változások

HozzászólásSzerző: fantal77 » 2008 aug. 09 17:21

Dr. Szimon Ildikó írta:
Szeretném megtudni Önöktől, hogy a kerületünkből kikkel egyeztettek (Önkormányzat, civil szervezetek stb.) a tervezett változtatások elgondolásakor!


Senkivel, kedves Ildiko, senkivel! Ezt a baromságot a járatok össze-vissza átszervezéséről a VEKE-BKV duo találta ki, ugyhogy kérem levelt juttassa el az ifjú titán Vitézy Dávid úrnak is!

Dr. Szimon Ildikó írta:Egyébként örülök, hogy a XV. kerületi Kossuth utcából egészen Pasarétig el lehet jutni egy füst alatt. Kíváncsiam várom az utasszámlálási adatokat, hogy innen ezt az új szolgáltatást hányan fogják igénybe venni lakótársaim közül!


várható utasszám 0, de ez nem zavarja azokat a közlekedésmérnök hallgatókat, akik egy vonalhálózati térképet nézegetve terveznek (játszadoznak ezrek mindennapi életével) új buszútvonalakat. Ez a Pasarét-Kossuth utca összekötés örült ötlete is - milyen meglepő! - VEKE ötlet volt.......
Ugyanigy az új 96-os buszok csiki-csuki útvonala Újpesten, a 96gy, Bp legkihasználtabb buszjáratának totális felszámolása - miközben a 96gy csurig volt utassal Úp központtól a Rákospalotai köztemetőig.
fantal77
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2006 márc. 17 04:00

HozzászólásSzerző: fantal77 » 2008 aug. 09 17:37

Nagy Erika írta:
fantal77 írta:

De a VEKE? Tényleg miért is nem inkább a zorbánkormányszőlőbányája?



Kedves hölgyem!

Ha a VEKE kapcsán ismerné a tevékenységüket, és nemcsak a médiában futtatott Vitézy Dávidot látná - aki nem mellesleg Fidesz-delegált a BKV igazgatótanácsában felsőfokú végzettség nélkül, és mindeközben a médiában mint CIVIL szervezet vezetője jelenik meg rendre - nos akkor tudhatná, kedves aszonyom, hogy a VEKE nem más mint egy internetes fórum egyesületté szervezett olvasótábora, jórészt közlekedésmérnök hallgatókból verbuválva, akik a legvadabb közlekedéspolitikai elképzeléseket fogalmazzák meg, fogalmazták meg.

Pech, de a szoci önkormányzat - és nem kis részben a mi, sőt mondhatom jómagam itteni tiltakozásának köszönhetően, részletes forgalomszámlálással megmentett 12-es villamost a VEKE "szakértői" gond nélkül beáldozták volna, mert a vonal szerintük szükségtelen. (Személyesen nekem fejtette ki az egyik főilletékesük, hogy "Mit verem magam azért a 2 megállóért" No comment......)

Namost kedves Nagy Erika, ha a VEKE jóváhagyásával megszűnteti a BKV a 12-est, és lezajlik a buszjáratok jelen átszervezése, akkor milyen közlekedésünk maradt volna a Pozsony út környékén?! Válaszoljon, kérem! SEMMILYEN!

És ki orbánszőlőkőbányázott itt - önön kivül!?

Ui.: még valamit: a VEKE igazi "demokratikus" szervezet, csak épp az ellenvéleményt tilos náluk elmondani. Azt nem tűrik, a hagymázas tervek ellen realitások talaján ellenvéleményt megfogalmazókat kizárják, kitiltják, elhallgattatják.

A mi ÉLETÜNK nem egy egyetemi szemináriumi dolgozat témája Bp közlekedésének átszervezése tárgyában. Mindezt a fiatalurak nem veszik észre - miért is vennék, a játszhatják Istent huszonegynehány évesen.
fantal77
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2006 márc. 17 04:00

Re: BKV változások

HozzászólásSzerző: Dr. Novák Ágnes » 2008 aug. 10 08:11

fantal77 írta:várható utasszám 0, de ez nem zavarja azokat a közlekedésmérnök hallgatókat, akik egy vonalhálózati térképet nézegetve terveznek (játszadoznak ezrek mindennapi életével) új buszútvonalakat. Ez a Pasarét-Kossuth utca összekötés örült ötlete is - milyen meglepő! - VEKE ötlet volt.......

A vita érdemi részéhez hozzászólva:
először az előnyök az új vonalakkal kapcsolatban:
1. Az hogy Rákospalota déli területeiről átszállás nélkül el lehet jutni régi Újpest metróvégállomára, valamint az Újpesti GYEREK-SZAKRENDELŐBE(!) - merthogy ilyen a kerületben nincs, és még alacsony padlós buszok sem járnak errefelé, hogy az átszállást megkönnyítsék, míg persze a CORA METRO stb megközelíthetőségére nagy figyelmet fordítottak, nyilván jobb volt az érdekérvényesítő képességük, mint a gyerekes szülőknek - végre azt mutatja, hogy végre valakik hálózatban is gondolkodtak. A gyermekszakrendelőbe - mondjuk a fülészetre naponta kezelésre - ugyanis eddig babakocsival csak gyalog lehetett eljutni, cca 35 perc kocsitologatással a téli hidegben, vagy persze taxival oda-vissza. Babakocsi nélkül pedig lehetséges volt az átszállás és a várakozás a 20 percenként járó buszra, ami nem tartja a menetrendet. Ugyanez igaz a metró eléréséhez...

2. A vitatott Kossuth utca-Pasaréti út buszjárathoz csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy régen volt egy 67-es villamos ami összekötötte a Széchenyi lakótelepet a *** (nem tudom miért csillagozza ki a szoftver az erdei vad nevét, mely a fején agancsot visel és teret is elneveztek róla? :) ) Aki ezt a vonalat megszüntette annak a kiskezére kellett volna rácsapni még idejében... És aki ezt 20 éve nem helyezte vissza az követett el ősbűnt pl. a Rákóczi úttal szemben.
Az új 5-ös busz abból áll, hogy összekötötték az eddigi 5-öst a 67villamospótlóval, és kiküldték a Kossuth utcára, megjegyzem ide járt ki a 67-es villamoshoz kapcsolódó 65-ös villamos is, amit viszont az M3 miatt szüntettek meg.
Ezzel a járattal átszállás nélkül el lehet érni Rákospalotáról a budai oldalt. Úgy ahogy azt már 30 évvel ezelőtt is meg lehetett tenni, vagy ahogy az újpalotaiaknak ennyi azért eddig is megadatott a mindig zsúfolt különböző 73-asokkal.
(Tudom miről beszélek, jómagam pl. 3-szor szállok át ha a Zugligeti útra kell mennem a munkahelyemre (az átszállás minősége katasztrofális volt eddig is) ezentúl ezt 1 átszállással megtehetem, a "menetidőm" eddig általában 75-80-90- (110!) perc volt egy irányban, kíváncsi vagyok mit fut majd a meghosszabbított 5-ös. Ha nem lesz lényegesen rövidebb az utazási idő, akkor sem kell legalább átszállni a jól ismert redves helyeken, vagyis már az is minőségi javulást jelentene. Ha ez az 5-ös busz kapna egy buszsávot bebizonyítaná, hogy a 4-es metró költségpazarló megoldásainak csökkentésével remek járatokat lehetne összehozni.)
A felmérések és a tapasztalatok szerint a közösségi közlekedést választók legnagyobb része azonnal átszáll a kocsijába ha pl. növelik az átszállások számát. Vagyis szerintem az ide áthozott 5-öst azok fogják használni, akik használták a 67V-t és az 5-öst is eddig, plusz akik idáig a Bosnyákon botorkáltak a 7-eshez, (majd pedig húztak le a metróba, gyalogoltak egy méreteset a dzsuvában és a pisiben a Keletinél hogy átmenjek a Moszkvára), csak nagyon fognak örülni, hogy nem kell átszállni. Aki látta a Bosnyák téri 7-es buszt rohamozók hadát reggelente, vagy a Keleti aluljárót az tudja miről beszélek. Azt nem tudom persze hogy buszsáv nélkül hogyan fog működni a dolog, nyilván a menetrendet nem tudja tartani, azonban ha elég sűrűn jár akkor ezt elnézzük neki. (A menetrendet az átszállások miatt még a 20 percenként járó buszok esetében sem lehetett eddig sem komolyan venni, és minden átszállás jelentős időveszteség volt, nem beszélve a deprimáló körülményekről.) Az én kívánságom: változzon az ide kihozott 5-ös busz villamossá!

Mindez nem jelenti azt, hogy az északi városrész problémáit ne érteném meg. De ha lehet ne azt fúrjuk meg ami akár még jelentős javulást is eredményezhetne.

Ami nagyon hiányzik még mindíg:
- a kertváros déli részeiről átmenni Újpalotára - vagy Újpalotáról a kertvárosba - továbbra is csak átszállással lehetséges.
- a Rákos úti SZTK pl. a kertváros legnagyobb területéről eddig is csak átszállással volt lehetséges, olyan buszokra várva amelyek 20 percenként járnak, vagy jelentős rágyaloglással.
- a Rákos úti kisposták megszüntetésével sokaknak kell a Fő utcai postára menni, amit szintén jelentős kertvárosi területről csak várakozással tarkított átszállással vagy jelentős rágyaloglással érhetnek el. Persze ráér a nyugdíjas ha már olyan balek hogy nincs kocsija postára járni meg orvoshoz.
- az Istvántelki és az Újpesti vasúti megálló intermodális csomóponttá fejlesztése szintén sokat lendítene a környék helyzetén, hiszen innen 10-12 perc alatt a Nyugatiba lehet jutni. Ez sem sikerült.

Én is szeretnék kérdezni: a Palota busznak van értelme? Mert én még nem találkoztam olyannal aki ismert volna valakit aki utazott volna a 60 percenként járó körforgalmat bonyolító busszal. Én is szerettem volna kipróbálni, meg is néztem a neten a menetrendet el is jutottam a megállójáig, de mégsem időben jött az istenadta. A várakozók szerint 5 perccel a menetrend szerinti időpont előtt ment el, várhattam volna újabb 55-60 percet, úgyhogy inkább feladtam a kísérletet. De érdekelne azok véleménye akik használják.

Kíváncsiam várom a többiek véleményét, no meg azt is hogy mi lesz a valóság, és hasonlít-e a bemutatott térképekhez.

(A VEKE-hatáskörét szerintem túlértékelik, bár ekkora befolyása lehetne egy ellenzéki felügyelőbizottsági tagnak, talán nem vitte volna el nemzeti/fővárosi/kerületi vagyont a cica sem... Az én tapasztalatom a civil szervezetek érdekérvényesítő képességével kapcsolatban kevésbé derűlátó. Gondoljunk csak pl. a jelenleg felszalámizás alatt álló LÁÉT-re vagy a mozgássérültek helyzetére, és hogy mi történt a rájuk szánt milliárdokkal, pedig MEOSZ az ország egyik legszervezettebb és legnagyobb civil szervezete.)
Dr. Novák Ágnes
 
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2008 máj. 01 12:43
Tartózkodási hely: Rákospalota

Re: BKV változások

HozzászólásSzerző: fantal77 » 2008 aug. 10 13:15

Dr. Novák Ágnes írta:1. Az hogy Rákospalota déli területeiről átszállás nélkül el lehet jutni régi Újpest metróvégállomára, valamint az Újpesti GYEREK-SZAKRENDELŐBE(!) - merthogy ilyen a kerületben nincs, és még alacsony padlós buszok sem járnak errefelé, hogy az átszállást megkönnyítsék, míg persze a CORA METRO stb megközelíthetőségére nagy figyelmet fordítottak, nyilván jobb volt az érdekérvényesítő képességük, mint a gyerekes szülőknek - végre azt mutatja, hogy végre valakik hálózatban is gondolkodtak. A gyermekszakrendelőbe - mondjuk a fülészetre naponta kezelésre - ugyanis eddig babakocsival csak gyalog lehetett eljutni, cca 35 perc kocsitologatással a téli hidegben, vagy persze taxival oda-vissza. Babakocsi nélkül pedig lehetséges volt az átszállás és a várakozás a 20 percenként járó buszra, ami nem tartja a menetrendet. Ugyanez igaz a metró eléréséhez...



a 25Agy Ön szerint merre járt? Rákospalota déli része és Úp központ között........

Dr. Novák Ágnes írta:2. A vitatott Kossuth utca-Pasaréti út buszjárathoz csak annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy régen volt egy 67-es villamos ami összekötötte a Széchenyi lakótelepet a ***-térrel (nem tudom miért csillagozza ki a szoftver az erdei vad nevét, mely a fején agancsot visel és teret is elneveztek róla? :) ) Aki ezt a vonalat megszüntette annak a kiskezére kellett volna rácsapni még idejében... És aki ezt 20 éve nem helyezte vissza az követett el ősbűnt pl. a Rákóczi úttal szemben.
Az új 5-ös busz abból áll, hogy összekötötték az eddigi 5-öst a 67villamospótlóval, és kiküldték a Kossuth utcára, megjegyzem ide járt ki a 67-es villamoshoz kapcsolódó 65-ös villamos is, amit viszont az M3 miatt szüntettek meg.
Ezzel a járattal átszállás nélkül el lehet érni Rákospalotáról a budai oldalt. Úgy ahogy azt már 30 évvel ezelőtt is meg lehetett tenni, vagy ahogy az újpalotaiaknak ennyi azért eddig is megadatott a mindig zsúfolt különböző 73-asokkal.
(Tudom miről beszélek, jómagam pl. 3-szor szállok át ha a Zugligeti útra kell mennem a munkahelyemre (az átszállás minősége katasztrofális volt eddig is) ezentúl ezt 1 átszállással megtehetem, a "menetidőm" eddig általában 75-80-90- (110!) perc volt egy irányban, kíváncsi vagyok mit fut majd a meghosszabbított 5-ös. Ha nem lesz lényegesen rövidebb az utazási idő, akkor sem kell legalább átszállni a jól ismert redves helyeken, vagyis már az is minőségi javulást jelentene. Ha ez az 5-ös busz kapna egy buszsávot bebizonyítaná, hogy a 4-es metró költségpazarló megoldásainak csökkentésével remek járatokat lehetne összehozni.)


aha. Kár, hogy a rákospalotaiak döntő többsége nem Budán dolgozik... És ja persze: a 4-esmetró szőőőrnyű, szörnyűűűűűű, igaz, hogy azzal, ha elkészül 15-20 perc alatt lehet majd Dél-Budára bejutni....

Dr. Novák Ágnes írta:A felmérések és a tapasztalatok szerint a közösségi közlekedést választók legnagyobb része azonnal átszáll a kocsijába ha pl. növelik az átszállások számát.


dr.Szimon Ildikó pont ez fogalmazta meg: a kerület északi részének lakosait a közlekedés szétverésével, többszörös átszállásokra kényszeritésével pont autóhasználatra kényszeriti ez a terv....

Dr. Novák Ágnes írta:[b]Vagyis szerintem az ide áthozott 5-öst azok fogják használni, akik használták a 67V-t és az 5-öst is eddig, plusz akik idáig a Bosnyákon botorkáltak a 7-eshez, (majd pedig húztak le a metróba, gyalogoltak egy méreteset a dzsuvában és a pisiben a Keletinél hogy átmenjek a Moszkvára), csak nagyon fognak örülni, hogy nem kell átszállni. Aki látta a Bosnyák téri 7-es buszt rohamozók hadát reggelente, vagy a Keleti aluljárót az tudja miről beszélek.


a nevezett járatokon a 15. kerületi lakosok száma elenyésző, a 20percenként befutó 70-es és 24-es buszokról leszállókat kissé nehéz tömegeknek nevezni, a Bosnyákon a tömeget a 14. kerületi lakosok adják..... Én magam jópárszor láttam a 67V-t, de azon valahogy mindig igencsak foghijasan voltak..... ellenben azon a 25-ösön amin én szorongtam mint egy ***...... :roll:

Dr. Novák Ágnes írta:- a Rákos úti SZTK pl. a kertváros legnagyobb területéről eddig is csak átszállással volt lehetséges, olyan buszokra várva amelyek 20 percenként járnak, vagy jelentős rágyaloglással.


khm-khm, ez igy ebben a formában nem....... a 25, 25A, 96 pont az SZTK előtt állt meg, a 24-es pedig egysaroknyira. Hol volt itt Ön szerint jelentős rágyaloglás?

Dr. Novák Ágnes írta:- a Rákos úti kisposták megszüntetésével sokaknak kell a Fő utcai postára menni, amit szintén jelentős kertvárosi területről csak várakozással tarkított átszállással vagy jelentős rágyaloglással érhetnek el. Persze ráér a nyugdíjas ha már olyan balek hogy nincs kocsija postára járni meg orvoshoz.


A Főposta megközelitése tényleg rossz (bár a 70-es és a 104-.es buszok a közelében álltak meg), de a Rp Kertvárosiaknak mi köze van ahhoz, hogy a Rákos úton felszámolták a kispostákat? Mondok egy sokkoló hirt: nálunk 1986-ban számolták fel a kis postát, azóta a Főpostára járunk. 22 éve. Mi több, a Pozsony úttól északra nincs pl. gyógyszertár EGY SEM, nem is volt, A Géza fejedelem téri, ami legközelebbi, az meg bezárt kb. fél éve.
Marad az orvosi rendelőnél lévő, meg a Kossuth szobornál lévő. (Ja és akkor még hab a tortán, hogy orvosi rendelő sincs mifelénk, mert a kerület legészakibb részéről, a Székely Elek útról is a Kossuth utcaiba kell járni, de eddig ez elérhető volt a 70-essel, 170 essel. Ezután is elérhető marad?!)

Dr. Novák Ágnes írta:- az Istvántelki és az Újpesti vasúti megálló intermodális csomóponttá fejlesztése szintén sokat lendítene a környék helyzetén, hiszen innen 10-12 perc alatt a Nyugatiba lehet jutni. Ez sem sikerült..


háát nem tudom, de épp most hallottam, hogy egy sereg lakos szanálási határozatot vett kézhez a Rp-Úp vasútállomás átépítése kapcsán. Ha ez az ára ennek az intermodális kapcsolatnak, akkor inkább: KÖSZ, DE NEM! (Nem értem, a MÁV miért a kertes házas övezet felé akar terjeszjkedni, mikor a 4 fővonali vágán mindkét oldalán van további, évtizedek óta kihasználatlan 4-5 vágány......) Apropó, Ön eléggé bejáratos az Épitési osztáélyra, meg tudná nézni, hogy mit machinál a z önkormi a MÁV-val közösbe? Előre is kösz...

Dr. Novák Ágnes írta:Én is szeretnék kérdezni: a Palota busznak van értelme?


Nincs, de azért használják páran akik a M3 benzinkutnál lévő bevásárló központokhoz szeretnének kijutni, és nincs autójuk....

Dr. Novák Ágnes írta:(A VEKE-hatáskörét szerintem túlértékelik, bár ekkora befolyása lehetne egy ellenzéki felügyelőbizottsági tagnak, talán nem vitte volna el nemzeti/fővárosi/kerületi vagyont a cica sem... Az én tapasztalatom a civil szervezetek érdekérvényesítő képességével kapcsolatban kevésbé derűlátó. Gondoljunk csak pl. a jelenleg felszalámizás alatt álló LÁÉT-re vagy a mozgássérültek helyzetére, és hogy mi történt a rájuk szánt milliárdokkal, pedig MEOSZ az ország egyik legszervezettebb és legnagyobb civil szervezete.)


A VEKE nem civil, azt Ön is tudja nagyon jól. Másrészt Vitézy olyan médiahátszéllel bír, mintha ő lenne az atyaúristen, és ennek megfelelően viselkedik. És ennek megfelelően f*snak tőle a BKV-nál. Kissé furcsa, hogy a weblapjukon dörgő hangon apritják a BKV-t hogy nem őriz meg muzeális járműveket, mindeközben Vitézy minősithetetlen hangnemben küldött el a p*csába egy olyan öreg BKV-st aki számonkérte rajta, hogy miért csonkolják Vitézy előterjesztésére a szentendrei BKV műzeum költségvetését, ami igy teljesen ellehetetlenül. (Műltkor Ráday csinált riportot, hogy atöbb évtizedes munkával összehozott gyűjteményt a bezárás fenyegeti.)
fantal77
 
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2006 márc. 17 04:00

Re: BKV változások

HozzászólásSzerző: Dr. Novák Ágnes » 2008 aug. 10 17:21

fantal77 írta:a 25Agy Ön szerint merre járt? Rákospalota déli része és Úp központ között
Apropó, Ön eléggé bejáratos az Épitési osztáélyra, meg tudná nézni, hogy mit machinál a z önkormi a MÁV-val közösbe? Előre is kösz...

Ezt a tévedést ki kell igazítanom, mert személyesen szólított meg - a többiben egyszerűen csak alapvetően nem értünk egyet.
Nemhogy eléggé, hanem egyáltalán nem vagyok bejáratos az Építési osztályra, mondhatnám "ki vagyok tiltva". (A jegyző úrtól kell előzetes engedélyt kérnem, hogy bemehessek egy osztályra, és az ottani dolgozók csak a jegyzővel előzetesen egyezetett anyagot mutathatják meg, ha a jegyző megengedi a jegyző által megadott időpontban.) Így az előre is megköszönt tájékoztatást nem áll módomban megadni.
De ezeknek a dolgoknak nem is ott kellene eldőlni. Viszont még semmilyen terv nem került semmilyen bizottság elé, sőt még a Kerületfejlesztési koncepciónak nevezett maszlaggyűjtményben sem szerepel itteni fejlesztés.
Javaslom, hogy kérdezze meg a polgármestert, a polgármesteri internetes fogadóórán, ő talán csak tud róla.

(Amiben nem értünk egyet, az már mindegy is, én a mi környékünket ismertem jobban és arról írtam. Az említett 25A napközben és hétvégén nem közlekedik, este 6-kor megszűnik, pedig ekkor mennek haza a legtöbben munkából hétközben, vagyis leszoktató járat. Színházba, moziba este társaságba nem menjél metróval, ha meg ki akarsz mozdulni ne legyél olyan balek hogy BKV-zz, a nagy bevétel a benzinszámládból lenne az sokkal előnyösebb valakiknek. Hogyan lehet átvergődni mondjuk Újpestre a gyerekrendelőbe, ha már egy ekkora - közepes városnyi - kerületben nincs ilyen napközben rendelési időben, pl. erről írtam, de van aki szerint ez nem probléma, szerintem a Bosnyák téren könnyíteni - vagyis eljutni a Keletiig vagy a Baross térig, Astóriáig átszállás nélkül - nagyon jó ötlet, de van aki szerint nem. Szerintem a 70-es és 24-es éppen eléggé zsúfolt, könnyít rajta a kihozott 5-ös. A 67v meg azért volt üres mert 20 vagy 30 percenként járt és nem tartotta a menetrendet. Ha eléggé ritkán és rendszertelenül jár valami könnyen lehet üres járatokat produkálni, ezt úgy hívják, hogy leszoktatás.
Meg arról írtam, hogy átszállás nélkül jobb közlekedni mint átszállással. Ok, végre nekem is jobb lett volna egy morzsányit (vagy majdnem olyan mint a 67-es villamos létekor) de ha ez felesleges luxus, akkor elfogadom hogy valaki ezt gondolja. Szerintem előrelépés lenne, és akkor a vitapartnernek nem azon kellene ráznia magát, hogy én budára járok dolgozni. Egy csomó ember jár Budára a volt 67-es villamos vonalán, mert ugyanis van ott egy rakás dolog, pl. egyetemek - pl. BME 24 ezer fővel, hogy csak az utált közlekedésmérnökök hadiszállását említsem meg - egyéb felsőoktatási intézmények, lehet menni észak felé hévvel, stb. Ráadásul egy csomó ember jön Budáról a pesti oldalra pl. dolgozni, vásárolni, ügyet intézni, iskolába, meg ahová járnak még az emberek... Csak jelzem hogy pl. Újpest - Kőbánya viszonylatban sem a végállomástól-végállomásig utazók adják a zömöt, mivelhogy gyűjtőjárat. Sőt esetenként a végállomáson akár gyérnek is tűnhet a forgalom, lásd Kossuth utcai villamosok telítettsége az utolsó egy-két megállóban, vagy pl. a Székely Elek utcánál a 70-esre felszállók száma hétköznap délután 16-18 óra között 1-3 fő között van (saját mérés). Mégis, csak-csak szükség van rá, máshol is élnek emberek ugyanis, akik közben szállnak le meg fel. Van pl. a MÁV.nak egy olyan körIC-je, ami Budapest-Budapest útvonalat jár be - gondolhatnánk ki a fene megy Bp-ről Bp-re 500 km-en át - mégis tele van, merthogy Budapest - Szolnok - Debrecen - Nyíregyháza - Tokaj - Szerencs - Miskolc - Hatvan - Budapest vonalon ment, meg visszafelé 2 óránként mindkét irányban és pl. egy csomó miskolci feleslegesnek érezte Pestre jönni ha Debrecenbe kellett mennie, és a többi... Ilyen szempontok is vannak. Remélem megtartja a MÁV és a korábbi négy vagon helyett öttel küldi, mert sokszor elfogy a helyjegy.
Az hogy 4-es metró építése során volt/van felesleges költség az talán mégis bizonyítottnak tekinthető - ideidézve az egyharmada árú ny-európai metrókat, és a felesleg csökkentésével - írtam volt - valami normálisat is lehetne kezdeni, hát lehet erről is azt gondolni, hogy elvakultság, szerintem meg normális gazdasági költségelemzés kérdése.
Ráadásul teljes ellentét van az intermodális kapcsolati hely értelmezésében is. Az intermodális úgy néz ki, hogy kb azonos platformról vagy nagyon könnyen elérhető platformról kényelmesen válthatok járművet, tartozik hozzá parkoló és kerékpártároló, de ha ez is marhaság, hát akkor ebben sem értünk egyet. Pl. Istvánteleknél kellene 5 parkoló, egy zárható kerékpártároló, egy jól megvilágított balesetmentes -ne adj isten fedett- lépcső és egy megvilágított gyalogos megközelítés, normális és balesetmentes peron, utastájékoztató és jegyutomata. Vagy ha nagyon tuningoljuk akkor egy kávé meg egy snack automata, ha a büfé csak a kádár korszakban volt működőképes. A WC-ről, kézmosóról vagy egy ivókútról most nem álmodozom. Ez se nem bazinagy se szanálni nem kell hozzá, csak némi tervezés és szervezés, meg minimális pénz és beruházás. Ugyanez elkelne Újpesten is, mert ami ott van életveszély.
Én a közösségi közlekedésben jó tapasztalatokat szereztem egy csomó közepes és nagyvárosban ny-európában, de ha azok mind hülyék, hát istenem, ebben sem értünk egyet. Mániákus BKV és MÁV használó vagyok, nincs gépkocsink, és 4-6 km távolságon belül kerékpárral közlekedünk. Ami megérne egy másik témát. A leírt vonalakon én közlekedem naponta, és az itt szerzett napi személyes tapasztalataimat írtam meg, ha már fel lett téve a nagy kérdés. Én nem oktattam ki a senkit az északi városrész közlekedéséből, sőt. Nem mondtam hogy pl. minek volt ott eddig alacsonypadlós busz, mikor más is fel tud mászni a buszra ha nagyon muszály, meg minek kellett nekik eddig átszállás nélkül menni, mikor más is át tud szállni. Igaz? Örültem, hogy nekik legalább ennyivel jobb volt.

A VEKE iránti indulatot nem kívánom értelmezni, nem tartozik sem rám, sem a tárgyhoz, meg őszintén szólva nem is érdekel. Nem voltam ott, nem tudom ki a köztiszteletben álló öreg szaki, meg hogy ki mit mondott kinek. Azt meg hogy kinek miről van diplomája a jelen kormányzati/fővárosi vezetői személyi állományt tekintve itt nem boncolgatnám, mert ha ezen a szálon indulunk el érdekes dolgokat gombolyíthatnánk fel, és elemezhetnénk napestig, hogy ki milyen diplomával/tudással/elkötelezettséggel szórakozik itt 10 millió ember életkörülményeivel, vagy beszél sértően mondjuk egy egész országról. De itt nem az téma.
Ha már indulattal viseltetem valamely jelenség iránt azt megtartom pl. a 67-es villamos gyilkosainak.)

Na mindegy, úgy látszik nem tudok segíteni a tervezett útvonalak előny-hátrány elemzésében így minden jót kívánok, közben pedig arról álmodozom, hogy lesz még villamos az Erzsébet királyné - Mexikói - Thököly úton és a Rákóczin tova a Ferenciek terén át, ami átmegy akár az agancsos (***) térre is.... Ezt igazán elnézhetik nekem, álmodozni azért még szabad azt hiszem.

Ha leírom egy állat nevét aminek szobra is van akkor mi a csudának csillagozza ki ez a szegény program? Sz@rvas tér - ez meg miért jobb?
Dr. Novák Ágnes
 
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2008 máj. 01 12:43
Tartózkodási hely: Rákospalota

Re: BKV változások

HozzászólásSzerző: Paul van Dick » 2008 aug. 11 19:23

fantal77 írta:aha. Kár, hogy a rákospalotaiak döntő többsége nem Budán dolgozik... És ja persze: a 4-esmetró szőőőrnyű, szörnyűűűűűű, igaz, hogy azzal, ha elkészül 15-20 perc alatt lehet majd Dél-Budára bejutni....


Kérem azt a felmérést amiben ki van mutatva, hogy a 15. kerben dolgozók többsége nem budán dolgozik. 4-es metró? Majd 2020-ban, addig jó lesz ez a meghosszabbított 5-s busz.
Paul van Dick
 
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2007 máj. 17 10:20
Tartózkodási hely: Kőrakás park

bkv változások

HozzászólásSzerző: Dr. Szimon Ildikó » 2008 aug. 13 10:44

Kedves Mindenki!

Tüzetesebben áttanulmányozva a tervezett járat átalakításokat, újabb levelet küldtem a BKV-nak és a VEKE-nek (nyomtatott és elektronikus formában is). Íme...

Tisztelt BKV zRt.!

Hivatkozván a 2008. augusztus 9-én, elektronikus úton, az Önök számára elküldött levelünkre, a Rákospalotáért Közhasznú Egyesület egyeztető tárgyalásokat kezdeményez a tervezett járat átalakításokkal kapcsolatban, a Budapest XV. kerületének északi részét hátrányosan érintő tervezett változtatások témájában.
Az elmúlt napokban, az említett levélben (mellékelve) jelzett problémákon felül újabbak merültek fel a tervezet alaposabb áttekintésekor:

- a jelenlegi 25-ös autóbusz megszűnésével, a Székely Elek út - Károlyi Sándor út körüli lakóövezetből a terület gyermekorvosi rendelője, amely a Sződliget utcában található, sem érhető el átszállás nélkül (távolság: ~2 km; elérési idő autóbusszal jelenleg: 10-15 perc, a tervezet szerint: ~25 perc); valamint

- a IV. kerületi Fóti út - Baross utca környékén lévő iparvállalatok, amelyek számos környék beli lakosnak biztosítanak munkahelyet, a fentebb jelzett területről csak kétszeri átszállással (távolság: 4,5 km, elérési idő autóbusszal jelenleg: 25-30 perc, a tervezet szerint: ~50 perc) közelíthető meg, megtoldva egy újpest-kertvárosi (Görgey Artúr utca és környéke) városnézéssel a 96-os autóbusz útvonalváltozása okán.

Az ügy fontosságára és sürgősségére tekintettel, mielőbbi válaszukat várva, tisztelettel:


Matolcsiné dr. Szimon Ildikó
Rákospalotáért Közhasznú Egyesület
1151 Budapest, Károlyi Sándor út. 140.



Kérek minden érintett helyi lakost és civil szervezetet, hogy a BKV (bkvzrt@bkv.hu), valamint a VEKE (veke@veke.hu) e-mail címére juttassa el véleményét, amennyiben egyetért a Rákospalotáért Közhasznú Egyesület nevében tett kritikai észrevételemmel!
Talán ez lendítene valamit az ügyünkön... A leveleket egyébként eljuttatom a kerületi Képviselő-testület tagjainak is.

Egyébként első levelemmel nem az volt a célom, hogy kerületi lakosokat egymásnak ugrasszak a tervezett járat átalakításokkal kapcsolatban. Azt kívántam érzékeltetni, hogy nem célszerű úgy juttatni valakiknek valamit (jelen esetben az új 5-ös és az új 25-ös buszt Rákospalota déli részén élőknek), hogy közben másoktól elveszünk (azaz Rákospalota északi részén élőktől a régi 25-öst).
Azt meg csak most vettem észre, hogy a tervezett új 25-ös nem is tud úgy lejönni az M3-asról kifelé jövet, ahogy a térképen jelzik, hacsak nem képes repülni...

Üdvözlettel:
Matolcsiné dr. Szimon Ildikó
Dr. Szimon Ildikó
 
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2007 máj. 15 10:30

HozzászólásSzerző: Szucsmarek » 2008 aug. 18 13:56

Topó írta:
Szucsmarek írta:Elnézést, lehetne egy kérdésem? Az utcákkal kissé bajban vagyok. A lányom a Bogáncs utcai suliba jár. Ha a 25-ös busz megszűnik, milyen másik busszal fogom vinni a gyereket a suliba?
Köszönöm


A 70-essel, ami 125-ös lesz. Ott áll meg az Árokhát utcánál, a templom melletti térnél, ahol a 25-ös is most.


A 25-össel mi a Horváth cukrászdánál szállunk le, onnan baráti a megközelítés. A templomtól eléggé nagy túra lesz. csak ne havazzon télen, és ősszel pedig ne essen az eső.
Köszönöm a válasz.
Szucsmarek
 
Hozzászólások: 34
Csatlakozott: 2005 aug. 22 13:20
Tartózkodási hely: Bp

HozzászólásSzerző: Topó » 2008 aug. 18 20:58

Szucsmarek írta:
Topó írta:
Szucsmarek írta:Elnézést, lehetne egy kérdésem? Az utcákkal kissé bajban vagyok. A lányom a Bogáncs utcai suliba jár. Ha a 25-ös busz megszűnik, milyen másik busszal fogom vinni a gyereket a suliba?
Köszönöm


A 70-essel, ami 125-ös lesz. Ott áll meg az Árokhát utcánál, a templom melletti térnél, ahol a 25-ös is most.


A 25-össel mi a Horváth cukrászdánál szállunk le, onnan baráti a megközelítés. A templomtól eléggé nagy túra lesz. csak ne havazzon télen, és ősszel pedig ne essen az eső.
Köszönöm a válasz.


Ott is van megállója :) .
Topó
 
Hozzászólások: 380
Csatlakozott: 2004 nov. 29 17:17
Tartózkodási hely: Rákospalota

HozzászólásSzerző: Paul van Dick » 2008 szept. 10 21:54

Az 5-s busz annyita leterhelt, hogy reggel az Öv utcánál már nem lehet felszállni. Most tessék sipákolni, hogy nincsen kihasználva.
Paul van Dick
 
Hozzászólások: 136
Csatlakozott: 2007 máj. 17 10:20
Tartózkodási hely: Kőrakás park

HozzászólásSzerző: Dr. Novák Ágnes » 2008 szept. 11 07:40

Két jó változás:
1. A menetrendben jelzik az alacsonypadlós buszokat. Az általam eddig használt vonalakon ráadásul tényleg jöttek is. Babakocsisok, kisgyerekkel utazók, izületesek, idősek és mozgássérültek örömére.
2. Teszteltem az 5-öst, ráadásul Pasarétig, szerintem rendben. De ha csak az Asoriáig vagy a Moszkvára kell menni már akkor is sokkal jobb. (A Rákos úton még fel lehet szállni, a budai oldalon is kihasznált, eddig is az volt.)

Sajna Istvánteleknél nincs javulás.
Dr. Novák Ágnes
 
Hozzászólások: 148
Csatlakozott: 2008 máj. 01 12:43
Tartózkodási hely: Rákospalota

HozzászólásSzerző: dr.Nemes Katalin » 2008 szept. 11 19:29

Tisztelt Képviselők!
Nem olyan régen jöttünk haza és megdöbbenéssel tapasztaltam, és mások is a környezetemben, hogy a Kovács Kálmán térről nem tudok közvetlenül a Mexikói útra jutni. Írtam a BKV-nek, akik azt igen hamar azt válaszolták, hogy a 125-ös, majd pedig átszállással a 25-ös busszal el tudok jutni a kívánt célállomásra.
Többekkel átbeszélve az új menetrendet, válaszomban javasoltam, hogy ha az 5-ös autóbusz vonalát meg tudták hosszabbítani, akkor miért nem lehetne akár a 124-es, akár a 125-ös vonalát is meghosszabbítani. Így nemcsak a Bosnyák teret tudnánk egy jeggyel elérni, hanem a Mexikói utat is. Hiszen a régi piros 25-ös helyett lévő 225-ös napközben nem jár, csak reggel 9-is illetve délután 14 órától 18 óráig.
Megírtam azt is a BKV Ügyfélszolgálat vezetőjének, hogy a levelünkben foglalt javaslatunkról - támogatás céljából - meg fogom írni a XV. kerületi Önkormányzatnak is.
Kérem tehát a Képviselő testületet, támogassák javaslatunkat és hassanak oda, hogy "átszállás nélkül, egy jeggyel" el tudjunk jutni napközben is Kertvárosból a Mexikói útra.
Köszönettel a közeli és távoli szomszédok és autóbusszal járók népes tábora nevében:
dr.Nemes Katalin
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2008 szept. 11 18:54
Tartózkodási hely: Rákospalota kertváros

5-ös busz végállomás

HozzászólásSzerző: Kopácsi Enikő » 2008 szept. 22 18:17

Tisztelt Érintett Kerületi vezetők,

kérném Önöket, hogy mielőbb járjanak el az 5-ös busz végállomását illetően. Az 5-ös busz végállomása (Kossuth utcaként) feltüntetve a Fő utca. A Fő utca páros oldalán a villamos megállóval egymagasságban van mind a Palota busz, mind az 5-ös busz végállomása. Ezen a területen nincsen kialakítva a buszok várakozására külön terület. A kétsávos út páros oldalá folyamatosan 2-3 várokozik (mint végállomás), és ezek mellett kell a további nem csekély számú busznak még megállnia. A helyzet siralmas, a buszok nem férnek el, még a Juhos utcát is használják várakozó helynek, ahol a sarkon állva, még azt is megnehezítik, hogy oda ki-be lehessen hajtani balesetveszély nélkül. Zebra továbbra sincsen a környéken, így 3 várakozó és pár jövő menő busz között kellene a gyalogosoknak közlekedni, és akkor még csak a menetirány szerinti egyik oldal leterheltségéről beszéltünk.
Nagyon jó az 5-ös busz, de hogyan gondolták hogy jelentős útszakaszt állandó jelleggel elfoglalva, a közlekedést akadályozva alakítják ki a végállomását. Nem gondolom, hogy a főváros beszáll a Juhos utca útfelújításába, amit előszeretettel használ parkolózónának ez a járat. Egyébként is lehetetlen helyzetet teremt. Több lakó parkolását akadályozza azáltal, hogy saját tulajdonukba nem tudnak beállni, mert elállják a behajtókat. Kérem mielőbb vizsgálják felül, és tegyenek valamit az áldatlan állapotok ellen, mielőtt balesetek történnek.
Köszönettel, Enikő
Kopácsi Enikő
 
Hozzászólások: 1
Csatlakozott: 2006 júl. 24 07:59
Tartózkodási hely: Rákospalota

BKV változások

HozzászólásSzerző: Dr. Szimon Ildikó » 2008 szept. 28 15:59

Rákospalotáért Közhasznú Egyesület
1151 Budapest, Károlyi Sándor út 140.

H Í R M O N D Ó  2008/2.

Tisztelt BKV Zrt.!

A BKV Zrt. 2008. szeptember 6-tól érvénybe lépő hálózati és menetrend változásai hátrányosan érintik kerületünk északi részén élő lakóit. A Rákospalotáért Közhasznú Egyesület 2008. augusztus 9-én és 13-án írásban jelezte ezzel kapcsolatos észrevételeit a BKV Zrt. felé, egyben egyeztető tárgyalásokat kezdeményezett a Zrt-vel, valamint felkérte Budapest Főváros XV. Ker. Önkormányzata Képviselő-testületét, hogy e tárgyban képviseljék a lakosság érdekeit. A helyi Képviselő-testületnél interpelláció beadását is kezdeményeztük e tárgyban, mely interpelláció megválaszolására, a 2008. augsuztus 27-i ülésen, sajnálatos módon nem került sor.
A tények:
A 25-ös autóbusz megszűnésével
- csúcsidőn kívül (reggel 8 és délután 2 között, valamint este 6 után) az 1-es metró (kisföldalatti) csak átszállással lesz elérhető a Kertváros északi részéről;
- csúcsidőtől függetlenül szintén csak átszállással lehet eljutni a kerületi Szakorvosi Rendelőintézetbe, a kerület egyetlen tanuszodájába és a mindössze 2 km távolságban lévő Sződliget utcai Gyermekorvosi Rendelőbe, valamint az ugyanott lévő Károly Róbert Kereskedelmi Szakközépiskolába;
- kétszeri átszállásra kényszerülnek azok a diákok, akik a IV. Kerületi Görgey Artúr utca mentén lévő középiskolákba járnak, valamint azok, akik szintén a IV. Kerületi Fóti út - Baross utca környékén lévő iparvállalatoknál dolgoznak (jelenleg mindkét hely egyszeri átszállással elérhető); és
- át kell szállniuk azoknak a kisiskolásoknak/óvodásoknak is, akik a Sződliget utca környékéről járnak a Károly Róbert Általános Iskolába és Óvodába (Bogáncs utca).
A 24-es autóbusz megszűnésével
- az Esthajnal utca mentén lakók csak átszállással juthatnak el a Kossuth utcai Orvosi Rendelőbe, a mellette lévő gyógyszertárba és a környék egyetlen közértjébe (COOP Áruház).
A fenti tényekből egyértelműen kitűnik, hogy a tervezett járatátalakítások elsősorban az időseket, a betegeket és a gyerekeket, valamint szüleiket érintik rendkívül hátrányosan, azokat, akik egy társadalmon belül többlet védelmet érdemelnek és nem többlet terheket. Valamint az is elmondható, hogy a jelzett járatátalakítási tervek növelni fogják a környezet terhelését az M3-as autópálya bevezető szakaszán, mivel gépjárműbe késztetik azokat, akik eddig napközben igénybe vették a tömegközlekedést a XIV. Kerületi Mexikói út irányába.
A fentiek alapján tisztelettel kérjük, hogy:
1. valamilyen formában (ritkított menetrend, kisebb méretű autóbusz ...) állítsák vissza a régi fekete 25-ös autóbuszjáratot változatlan útvonalon; valamint
2. hosszabítsák meg az új 5-ös autóbuszjárat útvonalát a Csobogós utca – Mogyoródi út – Régi Fóti út – Bogáncs utca – Esthajnal utca – Közvágóhíd utca – Csobogós utca kör érintésével (~ 4 új megálló)!

FIGYELEM! LAKOSSÁGI ALÁÍRÁSGYŰJTÉS E TÉMÁBAN!
2008. október 2. (csütörtök) 16:00-18:00 Vácrátót tér,
2008. október 3. (péntek) 16:00-18:00 Székely Elek út – Károlyi Sándor út buszmegállók
Matolcsiné dr. Szimon Ildikó
Dr. Szimon Ildikó
 
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2007 máj. 15 10:30

ElőzőKövetkező

Vissza: Közélet



Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég